Іван Багряний
«Тигролови» аналіз
Аналіз — Іван Багряний
Перша назва роману: «Звіролови» — написано за 14 днів.
Рік: 1944
Літературний рід: епос
Жанр «Тигролови»: пригодницький роман
Тема «Тигролови»: зображення трагічної долі людини-особистості в
радянському тоталітарному режимі.
Ідея «Тигролови»: перемога добра над злом; за будь-яких обставин
потрібно залишатися Людиною.
Головні герої «Тигролови»:
Григорій Многогрішний — молодий український інженер-авіатор,
родина Сірків — Денис Сірко, Сірчиха та їх діти Гриць та Наталка,
майор НКВС Медвин
Проблематика роману «Тигролови» — це питання співвідношення добра й
зла, морального вибору; збереження людяності, справедливості,
патріотизму; взаємини особистості з владою.
Композиція «Тигролови»: дві частини, разом дванадцять розділів.
Сюжет «Тигролови»
Сюжетна канва роману побудована навколо двох постатей — Григорія
Многогрішного і майора НКВС Медвина. Їх двобій — це боротьба Людини із
світом пітьми і пекла. Автор, як очевидець, змальовує страшні картини
знущання над людьми, приниження їх людської гідності, насильства,
приреченості на забуття в пеклі концтаборів.
Юнак тікає з ешелону смерті — і в сотень інших арештантів піднімається
дух, з’являється надія хоч не на порятунок, а на помсту своїм мучителям.
Блукає в нетрях у пошуках порятунку й безпечного місця — і рятує
дівчину-мисливця від розлюченої ведмедиці, хоча сам був на межі смерті
від фізичного виснаження. Користується гостинністю українського роду
Сірків із Зеленого Клину — і стає їм за сина та брата, партнера у
полюванні. Закохується в Наталку, страждає, але приховує свої почуття,
щоб не наражати дівчину на небезпеку, — і дає їй врешті-решт омріяне
щастя взаємної любові.
Сюжетні лінії:
Пригодницька (життя Григорія Многогрішного);
Сталінські репресії (уривчаста).
Символіка назви роману «Тигролови»
Родина Сірків полює на тигрів.
Тигр — символ тайги.
В умовах тоталітарного режиму людина полює на людину.
Тематичні пласти роману:
трагедія України;
вплив сталінських репресій на долю людини (інженера-авіатора
Григорія Многогрішного);
жорстокість тих, хто чинить беззаконня;
побут і традиції українців — переселенців на Далекий Схід;
романтичне кохання Наталії (з родини Сірків) і Григорія.
«Тигролови» мають усі прикмети пригодницького роману:
персонажі розділені на позитивних і негативних;
захоплюючий сюжет;
мисливські пригоди;
кохання до дівчини, яка зросла в умовах дикої природи;
happy end — щасливий кінець.
Життєвий принцип Григорія Многогрішного — «Ліпше вмирати біжучи, ніж
жити гниючи»Джерело: http://dovidka.biz.ua/analiz-tigrolovi/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
«Тигролови»
«Тигролови» аналіз твору передбачає визначення теми, ідеї, головної
думки, героїв, жанру, визначення сюжету та композиції роману, критика
«Тигролови»
Іван Багряний «Тигролови» аналіз
Аналіз — Іван Багряний
Перша назва роману: «Звіролови» — написано за 14 днів.
Рік: 1944
Літературний рід: епос
Жанр «Тигролови»: пригодницький роман
Тема «Тигролови»: зображення трагічної долі людини-особистості в
радянському тоталітарному режимі.
Ідея «Тигролови»: перемога добра над злом; за будь-яких обставин
потрібно залишатися Людиною.
Головні герої «Тигролови»:
Григорій Многогрішний — молодий український інженер-авіатор,
родина Сірків — Денис Сірко, Сірчиха та їх діти Гриць та Наталка,
майор НКВС Медвин
Проблематика роману «Тигролови» — це питання співвідношення добра й
зла, морального вибору; збереження людяності, справедливості,
патріотизму; взаємини особистості з владою.
Композиція «Тигролови»: дві частини, разом дванадцять розділів.
Сюжет «Тигролови»
Сюжетна канва роману побудована навколо двох постатей — Григорія
Многогрішного і майора НКВС Медвина. Їх двобій — це боротьба Людини із
світом пітьми і пекла. Автор, як очевидець, змальовує страшні картини
знущання над людьми, приниження їх людської гідності, насильства,
приреченості на забуття в пеклі концтаборів.
Юнак тікає з ешелону смерті — і в сотень інших арештантів піднімається
дух, з’являється надія хоч не на порятунок, а на помсту своїм мучителям.
Блукає в нетрях у пошуках порятунку й безпечного місця — і рятує
дівчину-мисливця від розлюченої ведмедиці, хоча сам був на межі смерті
від фізичного виснаження. Користується гостинністю українського роду
Сірків із Зеленого Клину — і стає їм за сина та брата, партнера у
полюванні. Закохується в Наталку, страждає, але приховує свої почуття,
щоб не наражати дівчину на небезпеку, — і дає їй врешті-решт омріяне
щастя взаємної любові.
Сюжетні лінії:
Пригодницька (життя Григорія Многогрішного);
Сталінські репресії (уривчаста).
Символіка назви роману «Тигролови»
Родина Сірків полює на тигрів.
Тигр — символ тайги.
В умовах тоталітарного режиму людина полює на людину.
Тематичні пласти роману:
трагедія України;
вплив сталінських репресій на долю людини (інженера-авіатора
Григорія Многогрішного);
жорстокість тих, хто чинить беззаконня;
побут і традиції українців — переселенців на Далекий Схід;
романтичне кохання Наталії (з родини Сірків) і Григорія.
«Тигролови» мають усі прикмети пригодницького роману:
персонажі розділені на позитивних і негативних;
захоплюючий сюжет;
мисливські пригоди;
кохання до дівчини, яка зросла в умовах дикої природи;
happy end — щасливий кінець.
Життєвий принцип Григорія Многогрішного — «Ліпше вмирати біжучи, ніж
жити гниючи»Джерело: http://dovidka.biz.ua/analiz-tigrolovi/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

Іван Багряний
«Тигролови» аналіз
Аналіз — Іван Багряний
Перша назва роману: «Звіролови» — написано за 14 днів.
Рік: 1944
Літературний рід: епос
Жанр «Тигролови»: пригодницький роман
Тема «Тигролови»: зображення трагічної долі людини-особистості в
радянському тоталітарному режимі.
Ідея «Тигролови»: перемога добра над злом; за будь-яких обставин
потрібно залишатися Людиною.
Головні герої «Тигролови»:
Григорій Многогрішний — молодий український інженер-авіатор,
родина Сірків — Денис Сірко, Сірчиха та їх діти Гриць та Наталка,
майор НКВС Медвин
Проблематика роману «Тигролови» — це питання співвідношення добра й
зла, морального вибору; збереження людяності, справедливості,
патріотизму; взаємини особистості з владою.
Композиція «Тигролови»: дві частини, разом дванадцять розділів.
Сюжет «Тигролови»
Сюжетна канва роману побудована навколо двох постатей — Григорія
Многогрішного і майора НКВС Медвина. Їх двобій — це боротьба Людини із
світом пітьми і пекла. Автор, як очевидець, змальовує страшні картини
знущання над людьми, приниження їх людської гідності, насильства,
приреченості на забуття в пеклі концтаборів.
Юнак тікає з ешелону смерті — і в сотень інших арештантів піднімається
дух, з’являється надія хоч не на порятунок, а на помсту своїм мучителям.
Блукає в нетрях у пошуках порятунку й безпечного місця — і рятує
дівчину-мисливця від розлюченої ведмедиці, хоча сам був на межі смерті
від фізичного виснаження. Користується гостинністю українського роду
Сірків із Зеленого Клину — і стає їм за сина та брата, партнера у
полюванні. Закохується в Наталку, страждає, але приховує свої почуття,
щоб не наражати дівчину на небезпеку, — і дає їй врешті-решт омріяне
щастя взаємної любові.
Сюжетні лінії:
Пригодницька (життя Григорія Многогрішного);
Сталінські репресії (уривчаста).
Символіка назви роману «Тигролови»
Родина Сірків полює на тигрів.
Тигр — символ тайги.
В умовах тоталітарного режиму людина полює на людину.
Тематичні пласти роману:
трагедія України;
вплив сталінських репресій на долю людини (інженера-авіатора
Григорія Многогрішного);
жорстокість тих, хто чинить беззаконня;
побут і традиції українців — переселенців на Далекий Схід;
романтичне кохання Наталії (з родини Сірків) і Григорія.
«Тигролови» мають усі прикмети пригодницького роману:
персонажі розділені на позитивних і негативних;
захоплюючий сюжет;
мисливські пригоди;
кохання до дівчини, яка зросла в умовах дикої природи;
happy end — щасливий кінець.
Життєвий принцип Григорія Многогрішного — «Ліпше вмирати біжучи, ніж
жити гниючи»Джерело: http://dovidka.biz.ua/analiz-tigrolovi/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

Стилі
Письменники
|
Твори
|
Жанри
|
|
Орнаменталізм
|
–
|
“Слово про похід Ігорів” | поема, героїчна пісня |
Монументалізм
|
Нестор | “Повість минулих літ” | літопис |
Бароко
|
Г.Сковорода | “De libertate” “Всякому місту – звичай і права” “Бджола та Шершень” |
лірика гром. лірика гром. Байка епічна |
Класицизм
|
І. Котляревський | “Наталка Полтавка” “Енеїда” |
драма поема |
Сентименталізм
|
Г. Квітка-Основ’яненко | “Маруся” | повість соц.-побут. |
Романтизм
|
Т.Шевченко | “До Основ’яненка” “Катерина” “Гайдамаки” |
лірика поема поема |
П. Куліш | “Чорна рада” | роман істор. | |
М. Вовчок (Вілінська) | “Максим Гримач” | оповідання | |
О. Гончар | “За мить щастя” | новела | |
В. Сосюра | “Любіть Україну” | лірика гром. | |
Реалізм
|
Т.Шевченко | “Мені однаково” “Кавказ” “Сон” (комедія) “І мертвим і живим…” “Заповіт” |
лірика невільнича поема сатир. поема сатир. поема-послання лірика |
І. Нечуй-Левицький | “Кайдашева сім’я” | повість сусп.-побут. | |
П. Мирний (Рудченко) | “Хіба ревуть воли як ясла повні?” | роман соц.-псих. | |
І. Карпенко-Карий (Тобілевич) | “Мартин Боруля” | трагікомедія | |
Модернізм
|
М. Куліш | “Мина Мазайло” | трагікомедія |
І. Драч | “Балада про соняшник” | лірика | |
Неоромантизм
|
Л. Українка (Косач) | “Contra spem spero!” “Лісова пісня” |
лірика гром. драма-феєрія |
І.Франко | “Гімн” “Чого являєшся мені у сні” “Мойсей” |
лірика гром. Лірика інтимна поема-притча |
|
М. Коцюбинський | “Тіні забутих предків” | повість | |
О.Кобилянська | “Земля” | повість соц.-псих. | |
О. Довженко | “Україна в огні” “Зачарована Десна” |
кіноповість кіноповість |
|
Г. Тютюнник | “Три зозулі з поклоном” | новела | |
Л. Костенко | “Маруся Чурай” “Страшні слова, коли вони мовчать” “Українське альфреско” |
роман у віршах істор. лірика лірика |
|
І. Багряний (Лозов’ягін) | “Тигролови” | роман пригодн. | |
М. Вороний | “Блакитна Панна” | лірика | |
П. Тичина | “О панно Інно” “Арфами, арфами..” “Ви знаєте як липа шелестить” |
лірика лірика лірика |
|
Богдан-Ігор Антонич | “Різдво” | лірика | |
Ю. Яновський | “Вершники” | роман у новелах | |
Неокласицизм
|
М. Рильський | “Молюсь і вірю” | лірика |
Є. Маланюк | “Стилет чи стилос” | лірика | |
Імпресіонізм
|
М. Коцюбинський | “Intermezzo” | новела |
В. Винниченко | “Момент” | новела | |
Експресіонізм
|
В. Стефаник | “Камінний хрест” | новела |
М. Хвильовий (Фітільов) | “Я (романтика)” | новела | |
Екзистенціалізм
|
В. Підмогильний | “Місто” | роман урбаніст. |
Символізм
|
О. Олесь (Кандиба) | “Чари ночі” “О слово рідне! Орле скутий!” |
лірика лірика |
Сюрреалізм
|
В. Стус | “Як добре те, що смерті не боюсь я” “О земле втрачена, явися!” |
лірика лірика невільн. |
Неонародники
|
А. Малишко | “Пісня про рушник” | пісня |
В. Симоненко | “Лебеді материнства” | лірика | |
О. Вишня (Губенко) | “Моя автобіографія” “Сом” |
усмішка |
Комментариев нет:
Отправить комментарий